
KPMG Australië heeft een platform gelanceerd waar KPMG-klanten kleine taken kunnen plaatsen, die vervolgens door KPMG-medewerkers opgepakt kunnen worden. KPMG stelt dat tot drie kandidaten binnen 48 zullen reageren.
Martin Sheppard, brand and innovation-partner bij KPMG Australië zegt: ‘We weten dat in Australië veel werk incidenteel wordt gedaan. Onze cliënten hebben vaak op korte termijn oplossingen nodig, die niet optimaal geleverd kunnen worden door onze traditionele processen. Daarnaast zijn we vanuit ons eigen perspectief een miljardenbedrijf, maar zijn niet op de online markt vertegenwoordigd. Ook wij worden uitgedaagd te optimaliseren. De Marktplaats biedt ons een nieuw kanaal om al deze zaken te adresseren.’
De steeds verdergaande automatisering van accountancydiensten gekoppeld aan de groeiende freelancemarkt, budgetkantoren en een toename van kleine kantoren vormt een veelbesproken bedreiging van de big four. Het nieuwe systeem speelt ook op deze ontwikkeling in; klanten die normaal gesproken via online marktplaatsen snel kleinere partijen inhuren om tijdens drukke tijden klusjes te laten opknappen tegen een lager tarief, kunnen nu ook net zo snel bij KPMG terecht.
De ‘KPMG Marketplace’ is het winnende idee van een ideeënwedstrijd die werd gehouden onder de werknemers van KPMG Australië, meldt accountant.nl. Het project begint in eerste instantie in Sydney en Melbourne en zal in de komende maanden over heel Australie worden uitgerold.