
Hotels en toeristische attracties investeren fors in marketingcommunicatie. Toch bereiken zij reizigers en mogelijke bezoekers nog vaak op het verkeerde moment. Interessante oplossing is geo-targeting. Oftewel: het communiceren met (potentiële) bezoekers in de directe omgeving.
Chatdiensten als Facebook Messenger, WeChat en WhatsApp groeien pijlsnel. De mogelijkheden van deze diensten groeien in net zo’n hoog tempo mee. Zo was ABN AMRO in juni in het nieuws met de mogelijkheid om via Whatsapp te betalen. Minstens even krachtig is de mogelijkheid die de Chinese concurrent WeChat biedt. Zij rolden een zogenoemd programmatic platform uit, dat merken de mogelijkheid biedt geautomatiseerde reclamecampagnes uit te zetten. Adverteerders krijgen hiermee allerlei mogelijkheden om reclame-uitingen op specifieke doelgroepen te richten, waaronder de zeer interessante mogelijkheid om potentiële klanten te geo-targeten.
Innovatieve advertentieplatforms
WeChat sluit aan op vergelijkbare mogelijkheden van andere innovatieve advertentieplatforms. Met het nieuwe Dynamic Ads for Travel (DAT) biedt Facebook zelfs een exclusief op reispartijen gerichte oplossing.
Deze column verscheen eerder op Pretwerk. Lees hier verder.