
LinkedIn, het populairste sociale medium onder CFO’s, zag een sterke groei in het ledenbestand. Het aantal leden nam met bijna 20 procent toe.
De zakelijke netwerksite LinkedIn maakte donderdag na het slot van de beurshandel in New York bekend dat het aantal leden met 18 procent toegenomen is. Het totaalaantal komt hiermee neer op 450 miljoen gebruikers. Ook wist het bedrijf, dat overgenomen wordt door softwaregigant Microsoft, een flinke omzetgroei te noteren. De totale omzet ging met 31 procent omhoog tot 933 miljoen dollar ten opzichte van vorig jaar.
Zie ook: CFO vergeet de sociale mens
Er was echter ook slecht nieuws. LinkedIn leed een nettoverlies van 119 miljoen dollar. Dat had vooral te maken met belastingtechnische zaken.
Overname Microsoft
In juni wekte Microsoft al verbazing met de grootste aankoop in de geschiedenis van het bedrijf: LinkedIn werd overgenomen voor 26,2 miljard dollar. Het netwerkbedrijf blijft onder Microsoft bestaan als onafhankelijke afdeling, met Weiner als eigen CEO. Dat is volgens de topman ‘een model dat met groot succes is gebruikt door bedrijven als YouTube, Instagram en WhatsApp’.
Voorsprong op concurrentie
Het gebruik van LinkedIn is bijzonder populair onder de financieel leidsmannen en -vrouwen, zo blijkt uit gegevens van ‘CFO innovation’. Voor professioneel gebruik neemt 52 procent deel aan LinkedIn-groepen en iets minder (43 procent) post updates op het sociale medium. Hiermee blijven concurrenten als Facebook en Twitter achterwege.