
Erik Roddenhof wordt de nieuwe CEO van de Persgroep Nederland. De 44-jarige Roddenhof neemt het spreekwoordelijke stokje over van Frits Campagne.
Erik Roddenhof is momenteel nog de commercieel directeur van de Nederlandse tak van De Persgroep, maar wordt de grote man binnen het mediaconcern. Roddenhof treedt nu dus ook toe tot de raad van bestuur. Hij is de opvolger van de 60-jarige Frits Campagne, die sinds 2013 directeur van De Persgroep was. Naast Roddenhof en Campagne maakt ook CFO Piet Vroman deel uit van de raad van bestuur.
Zie ook: Bert Groenewegen nieuwe financiële topman NS
is sinds oktober 2012 in dienst bij de Persgroep. Hij gaat daar over sales en marketing. Voor die tijd werkte hij bij Nuon en KPN. Roddenhof treedt nu dus ook toe tot de raad van bestuur. Het besluit om die raad uit te breiden heeft volgens het bedrijf te maken met de groei die de Persgroep afgelopen tijd heeft doorgemaakt. ‘In anderhalf jaar tijd is de Nederlandse tak van de Persgroep twee keer zo groot geworden, vooral dankzij de overname van de uitgever van regionale kranten Wegener.’