
Brood- en banketbakkerij Market Food Group maakt een ingrijpende directiewisseling bekend. CEO Peter Beukers krijgt een nieuwe rol binnen de organisatie. Zijn opvolger is CFO Sjacco Nel.
Sjacco Nel is benoemd tot CEO van Market Food Group. Nel was de afgelopen 10 jaar actief als CFO van de organisatie. Hij volgt als algemeen directeur Peter Beukers op die verder gaat in de functie van directeur Strategie. In deze functie wordt hij verantwoordelijk voor de strategische ontwikkeling van Market Food Group.
Zie ook: ‘De CFO van de toekomst kijkt holistisch naar finance’
Beukers doet echter geen stap terug. Het strategische aspect binnen de brood- en banketbakkerij krijgt een significant grotere rol. ‘De Market Food Group is een formulehuis dat zich voornamelijk richt op nieuwe concepten voor klanten. De klanten krijgen ruimte om mee te denken bij de ontwikkeling van nieuwe voedingsconcepten voor de retail en out-of-home-markt,’ geeft het bedrijf aan in een verklaring.
Le Perron
Market Food Group heeft het afgelopen jaar haar strategie al veranderd naar een formulehuis waarin met name nieuwe concepten voor klanten worden ontwikkeld. De Market Food Group kent een aantal bekende franchiseformules, zoals Le Perron en ’t Stoepje. Le Perron is momenteel actief op ongeveer 60 locaties. ’t Stoepje is inmiddels al gegroeid naar 130 franchisenemers en bestaat al sinds 1979.