
Mediatycoon John de Mol heeft een tegenbod uitgebracht op Telegraaf Media Groep (TMG). De Mol biedt meer dan zijn Vlaamse concurrenten van het Mediahuis.
Talpa, het mediabedrijf van John de Mol, biedt 5,90 euro per aandeel, 65 eurocent meer dan het Belgische Mediahuis en de familie Van Puijenbroek tot dusver bereid zijn op tafel te leggen.
Zie ook: John de Mol vergroot belang TMG: ‘En ik maar denken dat overname Telegraaf een done deal was’
Vorige week vergrootte John de Mol reeds zijn belang in TMG naar 20,15 procent. Dat verleidde beleggers al om op de beurs aandelen in te slaan tegen een koers die hoger lag dan de biedprijs van Mediahuis en de Van Puijenbroeks, die hun intenties in december kenbaar maakten.
Het bod wordt alleen doorgezet als bestuur en commissarissen van TMG er achter staan. Als het tot een daadwerkelijk bod komt, wordt dat pas gestand gedaan na aanmelding van minstens 95 procent van de aandelen.
Nieuw, Nederlands en onafhankelijk
Met de overname van TMG zou volgens Talpa ‘een nieuw Nederlands onafhankelijk multimediabedrijf met sterke posities in print, radio, televisie en onlinecontent’ ontstaan.