
Mobile agency Pocket Media versterkt de focus op de Aziatische markt. Het expansiebeleid van de organisatie richt het komende jaar met name op China.
CFO Bart Bruins richt zich op uitbreiding van het kantoor in Singapore en de Aziatische markt. ‘Ik denk dat dat een van de grootste uitdagingen blijft, om de buitenkantoren te ondersteunen. Je ziet dat dat vaak moeilijk is vanwege tijdsverschil, maar ook door het cultuurverschil. Het is een uitdaging om deze kantoren onderdeel te laten zijn van Pocket Media Group qua sfeer en uitstraling.’ Het bedrijf heeft momenteel kantoren in Amsterdam, New York en Singapore.
Zie ook: Expansiedrift Dümmen Orange zorgt voor nieuwe CFO
Het afgelopen jaar werkte Pocket Media voornamelijk aan de professionalisering van de organisatie. Bruins: ‘We hebben het fundament gelegd voor verdere groei. Daarnaast hebben we een managementteam ingesteld, het kantoor in Singapore versterkt en nieuwe producten gelanceerd zoals native advertising.’ Native advertising is een vorm van reclame dat niet afwijkt van de gebruikelijke content in verschillende media.
Miljarden verbindingen
Azië en het Stille Oceaan-gebied is een belangrijke drijfveer voor de expansie van mobiele verbindingen en abonnees. Tussen 2013 en 2017 zijn hier ongeveer 1,4 miljard verbindingen opgestart en Pocket Media wil deze nieuwe kansen benutten. Bijna drie jaar geleden ontving Pocket Media nog financiële hulp van het Singaporese IncubAsia Ventures om de groei in Azië te versnellen.