
Twitter begint een nieuwszender met financieel persbureau Bloomberg. De twee partijen willen 24/7 live televisie maken. Een unicum voor het social medium.
Dat hebben hoge functionarissen van Twitter en Bloomberg aan The Wall Street Journal laten weten. Het is de bedoeling dat de zender een bredere focus krijgt dan de al bestaande nieuwszender van Bloomberg. CFO Anthony Noto (Twitter) wil voornamelijk het bereik vergroten. ‘We denken dat we een publiek kunnen bereiken dat niet betaalt voor televisie en die televisie kijkt wanneer dat zo uitkomt en we denken dat Bloomberg de ideale partner is om mee te beginnen.’
Zie ook: Hoe een tweet van Trump een bedrijf kan ruïneren
De streamingsdienst, die naar verwachting komende herfst in de lucht gaat, betekent een fikse uitbreiding van de video-activiteiten van Twitter. Door het nieuws was het aandeel Twitter maandag een opvallende stijger op de beurs in New York. Twitter noteerde halverwege de handelsdag bijna 6 procent in de plus.
Primeur
Twitter heeft al langere tijd live streaming voor specifieke evenement. Het bedrijf zendt 800 uur aan programmering uit in het eerste kwartaal van 2017, ten opzichte van d 600 uur in het laatste kwartaal van 2016. De samenwerking met Bloomberg met een continue videofeed zou een unicum voor het social mediabedrijf betekenen.