
CFO Steven Klooster wordt de nieuwe CEO van TravelBird. De huidige CEO, medeoprichter en mede-eigenaar Symen Jansma, blijft betrokken als grootste aandeelhouder en adviseur.
Symen Jansma gaat zich in de dagelijkse praktijk bezighouden met startups. Financieel directeur Steven Klooster volgt de vertrekkende CEO in een tijd waarin Travelbird om een ander type leiderschap vraagt. Klooster: ‘We kunnen alleen verder groeien als meer moeite doen als we in deze industrie technologische leiders zijn en onze business verder professionaliseren. Mijn droom is om iedere reiziger een gecureerde, persoonlijke en unieke reiservaring te geven.’
Zie ook: Loonsverhoging Delphin Rueda (NN) is ‘buitenproportioneel’
Deze ambitie wil Klooster realiseren door technische innovatie te combineren met ‘inspirerende persoonlijke begeleiding’ en ‘empathische service’. De promotie van de CFO ging vrij geleidelijk doordat de financieel directeur meer taken van de CEO op zijn bord kreeg.
Steven Klooster werkt sinds juni 2014 bij TravelBird. Daarvoor was hij COO bij het Londense fashiontechnologiebedrijf Lyst en investeerder/adviseur bij Warburg Pincus. Klooster technologie- en servicebedrijven zoals Ziggo. Hij studeerde aan de TU Delft en London Business School (MBA).
Jansma houdt flinke vinger in pap bij TravelBird
Symen Jansma blijft betrokken bij het digitale reisbureau TravelBird. Jansma is grootaandeelhouder met 37,38 procent van de aandelen en blijft, bestuurder en ambassadeur. Symen Jansma zal zich daarnaast weer meer gaan bezighouden met het uitbouwen van nieuwe initiatieven en het intensief begeleiden van start-ups.
Artificial Intelligence
Onlangs ging TravelBird en samenwerking aan met AI-specialist DigitalGenius om Artificiële Intelligentie (AI) in te voeren bij de klantendienst. DigitalGenius voorziet de boekingsadviseurs van TravelBird van een AI-assistent die helpt bij het uitvoeren van dagelijkse taken, zoals tagging en veelgestelde vragen beantwoorden. Het bedrijf hoopt dat de productiviteit zal stijgen, wat zal leiden tot een positievere werkervaring voor reis- en boekingsadviseurs. De snelle groei van TravelBird heeft geleid tot een sterke toename van het aantal vragen. De klantendienst ontvangt jaarlijks 900 duizend inkomende vragen, die worden beantwoord in 11 landen per e-mail, telefoon en sociale media.