
Let op: deze cursus kunt u niet meer starten. Afronden kan nog tot 31 december 2017
In deze PE cursus staat het onderwerp Customer Lifecycle Value (CLV) centraal. Deze methodiek wordt gebruikt om inzicht te krijgen in de bijdrage van de klanten aan de winstgevendheid van het bedrijf. Dit inzicht helpt een bedrijf bij de beslissingen welke klanten het moet benaderen en hoe het loyaliteitsmanagement kan gebruiken om de klantwaarde te maximaliseren. De cursus en het daarbij behorende artikel leggen uit hoe de techniek te gebruiken en hoe dit is toegepast in een praktijkvoorbeeld.
Leerdoelen
Na bestudering van deze cursus bent u in staat om:
- het begrip Customer Lifecycle Value te doorgronden en dit in een (eenvoudige) situatie toe te passen;
- het begrip Margin Multiple toe te passen en te begrijpen welke factoren een rol spelen bij het uitrekenen van de margin multiple;
- de randvoorwaarden te benoemen die minimaal nodig zijn om de CLV te kunnen berekenen;
- de voor- en nadelen van een actief klantbeleid te herkennen;
- het begrip retentie uit te leggen en toe te passen.