
Let op: deze cursus kunt u niet meer starten. Afronden kan nog tot 31 december 2017
In deze PE cursus staat een casebeschrijving van een onderneming centraal met betrekking tot shared service centers (SSC). In het bijbehorende artikel wordt een probleem behandeld dat verband houdt met de SSC-charge bij onderneming FMCG. Het blijkt dat de business het gevoel heeft dat zij de SSC-charge niet beheerst, waardoor het gedrag van het business management niet adequaat is om de doelstellingen van het SSC te behalen. Het artikel gaat in op dit probleem en zal aan de hand van een aantal criteria een advies geven over de mogelijkheden die onderneming FMCG heeft om dit probleem aan te pakken.
Leerdoelen
Na bestudering van deze cursus bent u in staat om:
- redenen te geven waarom een onderneming shared service centers opricht en hoe zij dit zou kunnen doen;
- signalen te herkennen die aangeven dat de doelstelling van het SSC niet aligned is met die van de business;
- een kader te schetsen dat volgens de literatuur over SSC van belang is voor een succesvol SSC-model;
- de oorzaken te achterhalen die ten grondslag liggen aan het probleem dat de business zich niet verantwoordelijk voelt voor de kosten van een SSC;
- een advies te geven aan een onderneming om ervoor te zorgen dat de business meer betrokken is bij de kosten van een SSC.