
De Duitser Stephan Borchert wordt hoogstwaarschijnlijk de nieuwe CEO van GrandVision, uitbater van optiekketens als Pearle. Borchert is de beoogde opvolger van Theo Kiesselbach.
De benoeming van de 47-jarige Stephan Borchert, de huidige topman de Franse cosmetica-retailer Sephora, bij GrandVision moet in januari 2018 afgerond zijn, waarna hij eind april 2018 de functie van CEO zal bekleden. Dat meldt de uitbater van optiekwinkels als Pearle, Eye Wish Opticiens en Apollo-Optik.
Zie ook: 4 digitale prioriteiten voor de CFO én CEO
De Duitser heeft ruime ervaring met service-gerichte retailers. Borchert begon zijn carrière bij Peek & Cloppenburg, was partner bij Roland Berger Strategy Consultants, maar is vooral bekend vanwege zijn werk als managing director bij parfumgigant Douglas. Voorts was hij lid van het Executive Board bij Celesio. Sinds 2015 was hij EMEA president bij Sephora. Met de komst van Borchert rekent het bestuur op ‘een voortzetting van de succesvolle groeistrategie’.
Vertrek Kiesselbach bij GrandVision
De ervaren CEO Theo Kiesselbach zal na 16 jaar bij GrandVision met pensioen gaan. Kiesselbach kondigde in mei reeds zijn afscheid aan.