
Herenpakkenketen Suitsupply heeft nieuw groeikapitaal gekregen van investeringsmaatschappij NPM Capital. Het zou om een bedrag van 300 miljoen euro gaan.
Investeringsmaatschappij NPM Capital heeft overeenstemming bereikt met Suitsupply over een investering in het bedrijf bedoeld om de internationale expansie en online verkoopactiviteiten verder te versnellen. De Telegraaf meldt een bedrag van 300 miljoen euro, verstrekt door NPM en enkele banken.
Zie ook: ‘FrieslandCampina richt zich opnieuw op Duitse markt’
CFO Dave Dijkhuis ziet de herfinanciering als kans om verder te groeien. ‘We maken gebruik van het huidige competitieve financieringsklimaat om de onderneming optimaal te positioneren voor verdere groei tegen attractieve voorwaarden.’ Suitsupply wil onder andere investeren in de recentelijk gelanceerde vrouwenlijn Suistudio.
‘Enorme expansie Suitsupply’
NPM Capital noemt de kledingketen ‘een veelbelovende onderneming die nog veel harder kan groeien dan tot heden het geval was’. De private equity maatschappij voor het middensegment van onder meer de Zeeuwse familie Fentener verkocht onlangs nog het belang in het beddenbedrijf Auping. Managing director Bart Coopmans: ‘Suitsupply is in onze ogen een van de parels van het Nederlandse ondernemerschap. Het bedrijf heeft met zijn unieke businessmodel en disruptieve aanpak vanaf de start een enorme expansie gerealiseerd. Het model is bewezen in verschillende geografieën en enorm schaalbaar.’
Buiten landsgrenzen
Suitsupply is momenteel met 91 winkels actief in 73 steden op drie continenten. Meer dan 75 procent van de omzet wordt gegenereerd buiten Nederland en bijna 30 procent van de verkopen vinden online plaats.