
Een aantal Nederlandse bedrijven waaronder Albert Heijn, Aegon, FrieslandCampina, Shell, Philips en Unilever heeft de koppen bij elkaar gestoken om plannen te maken voor een innovatief en duurzaam Nederland. Dat onder de naam Dutchtainable.
Zij zien het belang om de maatschappelijke uitdagingen die de 21e eeuw met zich meebrengt samen aan te pakken. Al snel kwamen zij tot de conclusie dat dit niet enkel bij een manifest mocht blijven. Zij verzamelden een netwerk van jonge, gedreven professionals om mee te denken en het manifest aan te scherpen en gezamenlijk tot implementatie over te gaan. Een van hen is Dutchtainable Wouter Zwagemakers: “Het is onze missie om een brede beweging te creëren van mensen – ondernemers, denkers en doeners – die weer trots zijn op de Nederlandse vindingrijkheid en geloven in ons vermogen om problemen op te lossen. Dit doen we onder andere met behulp van onze website, maar ook door samen te werken met bestaande platformen en initiatieven zoals de Innovation Expo en de One Young World Summit.”
Bijdrage leveren aan duurzame toekomst
Hein Schumacher, eerder CFO, maar nu CEO van FrieslandCampina: “Dijken aanleggen, windmolens bouwen en de plastic soep helpen verdwijnen: Nederland creëert al eeuwen innovatieve en duurzame oplossingen voor wereldwijde problemen. Dutchtainables wil dit leiderschap zichtbaar maken. Door te laten zien waar ons kleine land zo groot in is en een gezicht te geven aan de mensen die nu al het verschil maken, willen wij alle Nederlanders inspireren om ook een bijdrage te leveren aan onze duurzame toekomst.”
Lees ook
Hein Schumacher wordt nieuwe topman FrieslandCampina: Ervaren leider uit eigen huis
Jaska de Bakker volgt Hein Schumacher op bij FrieslandCampina