
Albert Heijn heeft een nieuw managementteam benoemt dat beter inspeelt op de veranderingen in de retailmarkt en klantbehoeften. De manier waarop mensen in Nederland met eten en drinken bezig zijn is enorm in beweging, aldus algemeen directeur Marit van Egmond tegen Managers Online. “De foodretailmarkt is daardoor flink aan het veranderen. Dat biedt veel groeikansen.” Van Egmond is sinds februari algemeen directeur en voerde in de eerste honderd dagen na haar aantreden intensieve gesprekken door het hele land met klanten, winkelmedewerkers, distributiecentra en franchisenemers. Deze gesprekken leverden belangrijke inzichten op en leidden mede tot deze stap.
Het nieuwe managementteam bestaat uit:
- Nic Brassey (directeur HR ad interim)
- Arnoud van Daalen (directeur Digitaal en Klanten)
- Marco van Grinsven (directeur Distributie en Transport)
- Henk van Ham (directeur Houdbaar en Non-food)
- Rob Heessen (directeur Foodservice en Concepten)
- Constantijn Ninck Blok (directeur Vers)
- Philip Padberg (directeur E-commerce)
- Hendrik Jan Roel (financieel-directeur)
- Johan van der Zanden (directeur Marketing en Communicatie)
- Sonja Boelhouwer, per 1 september 2019 (directeur Winkels)
Samenwerking met HEMA
Albert Heijn is met ruim 1.000 winkels actief in Nederland en België. Daarnaast heeft de supermarkt een e-commerceplatform, apps, de “appie”, en online platforms als “Allerhande”.
In het najaar van 2019 gaat Albert Heijn twee pilotstores openen samen met HEMA, een aan de Oudegracht in Utrecht en aan het Beursplein in Rotterdam. In de HEMA’s is het volledige assortiment van Albert Heijn verkrijgbaar en klanten kunnen daar zowel hun HEMA-boodschappen als AH-inkopen afrekenen. Deze stap past in de strategie van Albert Heijn om steeds meer in te zetten op gemakswinkels en foodservice in het centrum van de grote steden.