De Nederlandse Beroepsorganisatie voor Accountants wijst erop dat, ondanks herhaaldelijke herinnering, 68 accountants tot op heden niet hebben voldaan aan hun permanente educatie-verplichtingen over … [Lees meer...]
Management
Educatie
Corporate governance: een jong niet te onderschatten begrip
Corporate governance is nog een relatief jong fenoneen maar kan niet genoeg op waarde worden geschat. Meer dan voorheen liggen besturen en hun stakeholders onder een vergrootglas. En aandeelhouders … [Lees meer...]
“Continuous improvement vraagt om een andere leiderschapsstijl”
Rob van den Wijngaard werd in 2009 hoofd van het shared service center aan de Universiteit Leiden. Administratieve afdelingen als financiën, salarisadministratie moesten samen ondergebracht worden in … [Lees meer...]
Strategisch management: hoe het voortbestaan veilig stellen?
Strategisch management houdt zich bezig met de vraag, hoe een organisatie haar voortbestaan in de haar voortdurend veranderende omgeving het beste veilig kan stellen. De financiële functie, met de CFO … [Lees meer...]
Waarom de plan-do-check-act cirkel van Deming zijn langste tijd heeft gehad…
Lineair denken is nutteloos in een niet lineaire wereld. Misschien moet innovatie wel niet beginnen met het ontwikkelen van nieuwe producten, maar met het ontwikkelen van nieuw managementdenken, … [Lees meer...]
Opleiding en training krijgen prioriteit van finance professional
Finance professionals vinden het steeds belangrijker om goed getraind en opgeleid te zijn voor hun functie. Dat blijkt uit de Walters People Salary Survey, een jaarlijks onderzoek onder werknemers in … [Lees meer...]
Hoe kiest u de juiste strategische projecten?
Het succes van projecten wordt niet alleen bepaald door een excellente uitvoering. Het gaat allereerst om het kiezen van de juiste projecten. Een organisatie die zich niet aanpast en niet meegaat … [Lees meer...]
Hoe customer relationship management klanten bindt aan uw organisatie
Customer relationship management, afgekort CRM, is een Engelstalige benaming voor klantrelatiebeheer. Het is een strategie en een technologie, waarbij klantgegevens worden geanalyseerd om de zakelijke … [Lees meer...]
Hoe Porter’s vijfkrachtenmodel u verder helpt met uw strategische analyse
Een strategische analyse wordt uitgevoerd om de belangrijkste factoren die van invloed zijn op de huidige en toekomstige 'gezondheid' van een onderneming te bepalen. Daarnaast geeft de analyse inzicht … [Lees meer...]
Hoe managet u uw stakeholders? (3 principes van de stakeholdertheorie)
Het woord stakeholders betekent belanghebbenden, en wordt gebruikt voor personen of organisaties (of in brede zin ook de omgeving), die invloed kunnen uitoefenen op de organisatie of beïnvloed worden. … [Lees meer...]
- 1
- 2
- 3
- …
- 52
- Volgende »